Змінити режим перегляду


Таксономія Марцано



НАЗВА Шкільний приклад
Опис
1
()
Навчальний процес
Лонні навчається в четвертому класі і працює над проектом «Від моря до моря». Учень вивчає, наскільки важливими є міста в його регіоні в якості промислових і торгових центрів. Мотивація Лонні практично повністю побудована на його емоційному сприйнятті,...
Джесіка працює над проектом «Пограємо в м'яч», спрямованого на вивчення математичних закономірностей гри в бейсбол. Проблема полягає в тому, що вона більше цікавиться гуманітарними предметами, такими, як література й історія, а бейсбол не є цікавим для...
2
()
Віра у важливість мислення
На початку роботи учня над навчальним завданням, перш за все йому необхідно усвідомити те, наскільки важливо для нього це завдання. Чи хоче він освоїти цей матеріал і чи потрібен він для нього? Чи допоможе освоєння цього матеріалу в досягненні попередн...
3
()
Віра в ефективність
Впевненість, як вказував розробник теорії соціального навчання Альберт Бандура (1994), відноситься до переконаності людини у своїй здатності успішно виконувати завдання. Учні з високим рівнем ефективності починають сміливо працювати над важкими завданн...
4
()
Емоції. пов'язані з мисленням
Хоча учні і не можуть контролювати емоції, пов'язані з навчанням, ці почуття мають неабиякий вплив на мотивацію. Ефективні учні використовують навички метапізнання для подолання негативних емоцій і правильного використання позитивних. Наприклад, учень ...
5
()
Уточнення навчальних цілей
6
()
Моніторинг здійснення знання
7
()
Моніторинг зрозумілості
8
()
Моніторинг точності
9
()
Пригадування
10
()
Виконання
11
()
Синтез
12
()
Репрезентація
13
()
Відповідність
14
()
Класифікація
15
()
Аналіз помилок
16
()
Генералізація
17
()
Специфікація
18
()
Прийняття рішення
19
()
Вирішення проблем
20
()
Експериментальні запити
21
()
Дослідження
22
()
Інформація
Інформація складається з організації ідей, таких, як принципи, узагальнення та деталі, словникові визначення і факти. Принципи та узагальнення є важливими, оскільки вони дозволяють накопичувати більше інформації з меншими зусиллями, розподіляючи понятт...
23
()
Розумові операції
Розумові операції можуть варіюватися від складних процесів, таких, як написання курсової роботи, до більш простих речей, а саме: вміння, алгоритми і правила. Вміння (наприклад,читання карти) складається з набору дій, які можуть виконуватися і без будь-...
24
()
Фізичні операції
Ступінь включення фізичних операцій у навчанні істотно залежить від предметної області. Для читання досить руху очей для перегляду поглядом по сторінці і мінімальна координація для того, щоб перегортати сторінку. З іншого боку, фізична і додаткова осві...
25
()
Я-система
Як відомо будь-якому викладачеві, навчання школярів іншим стратегіям пізнання, навіть метакогнітівним навичкам, не завжди є достатнім для ефективного застосування цих стратегій. Вчителям знайоме також і почуття приємного здивування в тих ситуаціях, кол...
26
()
Таксономія Марцано
Третьокласниця Ліббі думає про те, чи піти їй на вечірку у вихідні в той час, як її вчителька читає урок математики. «Я-система» Ліббі вирішує перестати думати про вечірку і почати займатися уроком. Її «Система метапізнання» наказує їй бути уважною і с... Роберт Марцано, відомий дослідник освіти, розробив «Нову таксономію освітніх цілей» (2000). Дане дослідження було створено з метою подолання недоліків повсюдно використовуваної таксономії Блума і поточної ситуації, що склалася в сфері викладання. Моде...
27
()
Система метапізнання
Система метапізнання – це, свого роду, «центр управління польотом» усіх розумових процесів. За допомогою її регулюються всі інші системи. У цій системі встановлюються цілі й приймаються рішення про те, яка інформація важлива і які когнітивні процеси на...
28
()
Когнітивна система
Три розумових процеси «Когнітивної системи» здійснюються в області знання. Ці процеси надають людині доступ до інформації та операцій в їх пам'яті й дозволяють їм управляти знаннями й використовувати їх. Марцано виділяє в структурі «Когнітивної системи...
29
()
Область знання
Більшість освітніх стандартів побудовані на поняттях, позначених одним або двома словами. Поняття «трикутник» включає в себе всі інформаційні компоненти : •Термінологія (інформація) : рівнобедрений, рівносторонній, гіпотенуза. •Узагальнення (інформація... Змістом майже будь-якої освітньої системи традиційно є знання. Передбачається, що перш, ніж учні почнуть розбиратися в навчальному предметі, їм необхідно освоїти великий обсяг знань. На жаль, у традиційній школі освіта рідко виходить за межі накопиченн...
30
()
Набуття
Як і компонент знання в таксономії Блума, отримання знання включає пригадування знання із довгострокової пам'яті. На цьому рівні розуміння, учні просто відновлюють факти, послідовності або процеси саме в тій формі, в якій вони зберігаються....
31
()
Розуміння
Для розуміння, здійснюваного на наступному рівні, необхідно визначити те, що важливо пам'ятати і структурувати інформацію за категоріями. Тому для першого досвіду розуміння, синтезу необхідна ідентифікація найбільш важливих компонентів концепції і вида...
32
()
Аналіз
П'ять процесів, що входять до Аналізу, є дещо складнішими в порівнянні з простим розумінням. Вони включають в себе пошук відповідників, класифікацію, аналіз помилок, узагальнення та специфікацію. Долучаючись до вищевказаних процесів, учні можуть викори...
33
()
Застосування знання
Останній рівень когнітивного процесу пов'язаний з використанням знання. Марцано називає ці процеси «використанням знання». Процеси використання знання особливо важливі для проектного навчання, оскільки до них входять процеси, які використовуються людьм...

Страницы: