відображення
сортування нова вкладка
email:
Пошук       Вибрана Вершина:       Вершина2:

ПОДОРОЖ СТАРОДАВНІМ КИЄВОМ


Вид на Київ
  • Навряд чи знайдеться інше місто, яке могло б зрівнятися з Києвом за красою свого розташування; з якого б боку не йшов мандрівник, перед ним відкривається низка чудових панорам, одна красивіша за іншу. Насправді, скелястий берег Дніпра, на якому, подібно стародавньому Риму, розкинувся Київ, на низці пагорбів, вигадливо нагромаджених один біля одного, обвали останніх і розміщені між ними ущелини, створюють уже самі по собі дивовижну картину. Якщо до цього додати надзвичайно витончені за своєю архітектурою та легкістю споруди, які красуються на найвищих точках київських гір; церкви, які виблискують своїми банями, стрункі ряди вулиць і будинків, які мовби потопають в зелені, то дійсно вийде картина гідна пензля Художника. Особливо гарним Київ здається зі схилів Дніпра, коли ви під’їжджаєте до міста на пароплаві, до того ж ввечері, вас буквально вражає та чарівна панорама, яка відкривається вашим очам: перед вами низка стрімких круч, які дивують первісною дикістю своєї природи; над якими ви бачите ще і ще пагорби й кручі, що йдуть все вище… і ось на найвищій точці сяє вогнями величезний хрест. Ви відразу не бачите , як і де закріплений цей хрест; здається, що він горить просто в повітрі і мимоволі згадується пророкування апостола Андрія, який уперше поставив хрест на Київських вершинах і сказав, що на цих горах засяє благодать Божа… Ліворуч від хреста, на стрімкій кручі, ви бачите красиву будівлю в російському стилі, залиту яскравим електричним світлом, яка здається майже прозорою. Ви запитуєте себе, що це? Храм мистецтва, чи монумент, яким хотіли увіковічнити якусь історичну подію з життя міста? Вдивляючись в темну частину неба праворуч від хреста, ви побачите чудовий храм на високому пагорбі. І хочете вгледітися в цей чудовий витвір мистецтва, але темрява заважає вам, і ви відкладаєте детальний огляд храму до завтра, а зараз милуєтесь витонченим електричним вагончиком, який вільно та плавно підіймається вгору. Особлива і своєрідна принадність київської природи полягає, головним чином, в її розмаїтті: з кожної точки перед вами відкриваються різні, несхожі одна на одну, картини, і важко відповісти, яка з них мальовничіша в цій «руській Швейцарії». Навряд чи знайдеться інше місто в якому можна побачити стільки відбитків тих історичних подій, які давно відійшли у вічність, залишивши після себе численні й різноманітні спогади, викарбувані на кожному камінчику стародавніх київських споруд. Від часу свого існування Києву довелося пережити чимало важливих історичних подій: він був першим центром руського державного життя, він же став і першим християнським містом на Русі. Якщо християнство і почало поширюватися серед наших предків за довго до князя Володимира, про що свідчить літопис, все ж право на Христову Віру було вперше проголошено в Києві, ось чому він і повинен був стати світочем істини і залучити до своїх печер усі найкращі сили, які шукали правди та світла Християнського, – всіх провідних людей того часу. Київ перший серед руських міст з пам'ятками мистецтва, які були не гіршими за Візантійські. Чимало пережив він за час свого історичного існування і дуже трагічних моментів. Найбільшої пишноти і значення, як великокняжої держави Київ досяг за часів Ярослава Мудрого, після смерті якого, він почав поступово занепадати. Причиною такого занепаду були з одного боку чвари удільних князів за володіння головним містом, а з іншого – набіги Половців, і, нарешті, навала диких полчищ Батия, після яких «колиска» руської слави довго залишалась під руїнами. Нападами Батия лиха міста, однак, не закінчилися. Багато пережив Київ під час панування Литовського і Польського, і в часи Унії. Нам, нащадкам видається дивовижною та духовна твердість наших пращурів, яку не змогли розбити тирани Батия, які руйнували кам’яні стіни та огорожі, яку не зуміла перемогти католицька пропаганда, яку не зломили ні приниження, ні лиха. Й історія назавжди збереже славні імена великих борців за свободу й віру, яким був князь Костянтин Острозький, гетьман запорізький Петро Конашевич-Сагайдачний і митрополит Петро Могила та ін. Тільки після об’єднання Великої і Малої Русі, а особливо за часів Петра Першого починається швидке відродження Києва, який йде зараз такими сміливими та гігантськими кроками по шляху прогресу. І нарешті, навряд чи, знайдеться інше місто, в якому було б стільки святинь, як в Києві. З усіх віддалених куточків нашої Батьківщини сходяться сюди паломники, щоб поклонитися мощам тих мучеників та святих угодників, які були не тільки «стовпами» віри, але й громадськими діячами, просвітителями та захисниками християнських ідеалів. Ці святині змушують людину, хоч раз у житті здійснити подорож в цей «руський Єрусалим», щоб поклонитися їм. Київ через особливості природних умов місцевості поділяють на кілька частин, кожну з яких для зручності викладу ми опишемо окремо. Почнемо нашу розповідь з так званого СТАРОГО МІСТА, як з центральної частини.



Субмножина:

Споріднені вершини: